
Picl voor filmtheaters
Picl helpt jouw filmtheater en films onder de aandacht te brengen bij een breed en betrokken publiek. Zo word je nog beter zichtbaar - in de zaal én online.
Waarom Picl?
✓ Picl is de online filmzaal van jouw filmtheater
✓ 400 films per jaar, meestal exclusief
✓ Samenwerking met distributeurs en een aanbod dat aansluit
✓Jaarlijks ruim 120.000 verkochte views
✓ Direct inzicht in jouw cijfers
✓ Slimme inzet van data en doelgroepen
✓ Jouw filmtheater online beter vindbaar
Benieuwd wat Picl jouw filmtheater kan opleveren? Vraag de toolkit aan met tips om je publiek beter te bereiken - in de zaal én online.
Wat doet Picl voor jouw filmtheater?
De online filmzaal van jouw filmtheater
Picl.nl is de online filmzaal van jouw filmtheater. De films die bezoekers niet in de zaal kunnen zien, of net hebben gemist in jouw zaal, bekijken ze eenvoudig thuis vanaf de bank. Zo bied je je bezoekers een extra service en hoeven zij nooit een film te missen. Je verlengt de bioscoopbeleving, versterkt je merk buiten de muren van het theater en je blijft relevant voor je publiek. Een deel van de opbrengsten vloeit automatisch terug naar jouw filmtheater.
Publiek dat terugkomt én groeit
Hybride kijkers – mensen die zowel in de bioscoop als thuis films kijken – zijn de meest trouwe en betrokken filmfans. Door films zowel in de zaal als via platforms zoals Picl aan te bieden, groeit de keuzemogelijkheid voor het publiek, wat leidt tot het bekijken van meer films. Bovendien trekt het online aanbod nieuw publiek naar je filmtheater. Dankzij het hybride aanbod heb je als filmtheater vaker contact met de kijker, wat resulteert in meer betrokkenheid en sterkere loyaliteit.
Persoonlijke communicatie
Hybride marketing biedt waardevolle inzichten in het kijkgedrag en de voorkeuren van het publiek. Door data slim te gebruiken, kunnen filmtheaters gerichter communiceren, beter segmenteren en de conversie verhogen. Dit leidt tot effectievere marketing en een sterker merk dat zichtbaar is in én buiten de zaal. Zo wordt het publiek op het juiste moment via het juiste kanaal bereikt.
Een aanbod dat blijft boeien
Een combinatie van zaal en online biedt ruimte voor een gevarieerder en completer filmaanbod. Films kunnen langer te zien blijven, wat zorgt voor meer opbrengsten en een langere looptijd. Je speelt flexibeler in op de wensen van je publiek en kunt je programma hier beter op afstemmen. Zo haal je meer uit je aanbod én bereik je meer mensen – zonder concessies te doen aan kwaliteit.
Bovendien wordt alles voor je geregeld: van rechten, administratie en afdrachten aan CBO’s en rechthebbenden tot aan helpdeskondersteuning en beveiliging. Zo kun jij je volledig richten op de programmering en je publiek.
Picl als cadeautje
Picl accepteert de VVV-bon, Kunst & Cultuurkaart en heeft een lopende actie met de Postcode Loterij. Daarnaast biedt Picl eigen cadeaukaarten aan. Deze zijn die online te koop en trekken nieuwe kijkers aan.
Benieuwd wat Picl jouw filmtheater kan opleveren? Vraag de toolkit aan met tips om je publiek beter te bereiken - in de zaal én online. Neem contact op met Anniek Plomp via anniek@picl.nl.