<!--strapi-plugin-rich-text-output--><p>Publiek bereiken in en buiten de zaal </p>

Publiek bereiken in en buiten de zaal

Waarom deze toolkit?

De toolkit van Picl helpt filmtheaters om publiek binnen én buiten de zaal beter te bereiken. Of je nu werkt aan programmering, marketing, publieksopbouw of financiering: je vindt er praktische tips en voorbeelden om je bereik te vergroten en je online aanbod sterker te positioneren.

De Picl-toolkit is ontwikkeld om filmtheaters te ondersteunen in het beter bereiken en betrekken van publiek – zowel binnen als buiten de zaal. Of je nu werkt aan programmering, marketing, publieksopbouw of financiering: deze toolkit biedt praktische handvatten, inspirerende voorbeelden en direct toepasbare middelen. Het helpt je om je online programma sterker te positioneren, doelgroepen gerichter aan te spreken en je bereik te vergroten, zowel lokaal als online. Zo versterk je niet alleen de band met je huidige publiek, maar trek je ook nieuw publiek aan, op een manier die past bij jouw theater en missie.

De cijfers en inzichten in deze toolkit zijn gebaseerd op het onderzoek Everybody in the (Art)house (2024), uitgevoerd in samenwerking met data-analist Sara Oomen en zeven filmtheaters: Filmhuis Den Haag, Filmhuis Bussum, Forum Groningen, Fraterhuis Zwolle, De Lieve Vrouw in Amersfoort, EYE en LantarenVenster. Het onderzoek en de ontwikkeling van deze toolkit zijn mogelijk gemaakt met steun van Cultuurloket DigitALL en het Nederlands Filmfonds.

Picl logo

Nu in het filmtheater. Nu bij jou thuis